Home Office Warriors by Gusto Cafe

Home Office

Nie poddawaj się.
Znieś cierpienie dzisiaj
i żyj do końca życia jako mistrz.

Muhammad Ali

Mija już prawie rok “pandemicznych” czasów kiedy wiele osób (również piszący te słowa) pracuje głównie w domach.
Niektórzy traktują tego typu pracę, często w obecności domowników jako dyskomfort lub nawet cierpienie.
W związku z tym, że nie znalazłem w internecie dobrych porad pracy Home Office połączyłem kropki z przeczytanych lektur,
głównie książek:
– “4 godzinny tydzień pracy” Tima Ferrissa,
– “Power4Change” Marka Kamińskiego,
– “Atomowych Nawyków” Jamesa Cleara,
– “Umysł bez granic” Jo Boaler
oraz warsztatów Design Thinking by Google na temat Home Office

aby ulżyć Wam w walce
i napisałem
tekst:

7 zasad pracy #HomeOfficeWarriorsByGustoCafe:

W czasie czytania sugeruję uruchomienie poniższej playlisty:

Skup (się) i kup!<
  1. Wysypiaj się
    Śpij minimum 8h bez telefonu w sypialni (lub w trybie samolotowym).
    Nie pij kawy po godzinie max 15 – ponieważ mimo 8h snu, rano będziesz “bez kontaktu”.
    Dlaczego? Przeczytasz w artykule “Dwie cechy kawy o których nie wiesz”
  2. Poranny rozruch:
    – zacznij dzień o regularnej pory wstawania (np. 6:00),
    – kąpiel zakończona zimnym prysznicem
    Tutaj mały uwaga – modne jest ostatnio celebryckie pokazywanie się w Social Media w czasie morsowania – “takie to miłe” 😉 jak śpiewał Dawid Podsiadło.
    Wojownicy HOWGC nie pokazują się na Insta czy FB w czasie polewania się zimną wodą…
    lecz w czasie polewania klaty piersiowej mroźną wodą, skupiają się na swoim oddechu oraz wydają okrzyk zadowolenia “O GUSSSSSTO!” 😉
    ćwiczenia fizyczne wykonywane w domu – wystarczy 10 minut intensywnych ćwiczeń typu przysiady i pompki.
    Jeśli nie smogu biegamy 15 min na dworze, plus wymienione ćwiczenia.
  3. Zdrowe śniadanie dające Power do lunchu oraz stymulujące mózg – np. jajecznica, kiszonki w zimie, w lecie świeże warzywa oraz garść orzechów. Warto zwieńczyć posiłek dobrą Cafe, na przykład podwójnym espresso Gusto Cafe Ready
    Jak mawia moja znajoma:
    Zawsze piję podwójne espresso: Jedno espresso dla mnie, drugie dla mojego geniuszu 😉
  4. Wyciszenie i praca w blokach o stałych porach
    Warto wyznaczyć sobie stałe pory pracy (podobnie jak ma to miejsce w naszych biurach) ale stosować pracę w blokach o podobnej tematyce.
    Sugeruję nie rozpoczynać pracy od przeglądania mediów społecznościowych oraz odbierania maili lecz od spraw najważniejszych danego dnia.
    Pierwsza część dnia dla większości z nas do pora największej wydajności naszego mózgu, nie marnujmy jej w takim razie na skrolowanie wiadomości od naszych znajomych “celebrytów” na FB.
    W tej części dnia przyda się praca przy wyłączonych powiadomieniach w telefonie oraz bez rozpraszaczy na komputerze.
    Dla mnie to własnie czas aby na przykład w tym bloku pisać Bloga KaWa którego obecnie czytasz 😉
    Polecam stosowanie matrycy Eisenhowera (artykuł na Produktywni.pl)
    która pomaga nam oddzielnie spraw pilnych i nie pilnych, ważnych i nie ważnych oraz ich kombinacji.
    Co do wyciszenia, ważna jest praca w skupieniu i cichym, w miarę spokojnym otoczeniu.
    Możemy jednak wspierać pracę swojego mózgu słuchając muzyki zwiększającej wydajność mózgu – na przykład Ambient Study Music To Concentrate<<
  5. Oddziel miejsce pracy od spraw domowych.
    Jeśli nie możesz tego zrobić bo nie masz wyraźnie wydzielonego miejsca, możesz aranżować nieco inaczej przestrzeń ale również własny ubiór, np wkładając koszulę “pracującą”.
    Ważne aby miejsce było uporządkowane oraz pobudzające do kreatywnego myślenia. Ja stosuję również ciekawe, inspiracyjne zdjęcia w okolicy ekranu komputera.
  6. Zastosuj jedną dłuższą przerwę w pracy w porze lunchu.
    Zjedź lekki posiłek i idź na spacer.
    Okazuje się, z badań Airly, że najlepsza pora w zimie na zaczerpnięcie w miarę świeżego, bezsmogowego powietrza jest pomiędzy godzinami 12-14.
  7. Stosuj nagrody dla siebie i swojego organu No1, czyli mózgu.
    Po zakończonym etapie pracy, np. skończonym artykule na bloga, “strzel sobie kolejnego shota” z ulubionej Cafe (Gusto Cafe Ready?)
    Jeśli zamykasz jakiś etap typu “milestone” lub projekt, zafunduj sobie prezent np. w postaci dobrego filmu w kinie (od 15.02 – możesz iść, “władza” Ci pozwala na chodzenie do kina ale na siłownię nie) lub zamówienie świetnego posiłku z dostawą do domu…
    lub subskrypcji stworzonej przez Mistrzów Gusto Cafe<<
    dla Mistrzów Home Office Warriors
Home Office3
Jesteś Wojownikiem? Kup Teraz!

Życzę Ci wytrwałości
w drodze do mistrzostwa!
KaWacławek


p.s. Co zrobić jeśli czujesz, że dopada Cię stres pracując w domu?

Mam radę dla #HomeOfficeWarriorsByGustoCafe
Wysłuchajcie na YouTube wykładu
Wojciecha Eichelbergera – Stres czy przewaga energetyczna