Jak stworzyć własną markę kawy?

Pomysł na wpis pojawił się w zeszłym tygodniu po rozmowie z liderem jednej ze społeczności (nie politycznej) w sprawie uruchomienia Własnej Marki Kawy.
Jeśli myślisz poważnie o własnym „brandzie” kawowym, w tym na przykład kawiarni lub sieci kawiarni jest to wpis dla Ciebie.
Będzie „samo mięsko” jak mawiają niektórzy YouTuberzy, czyli napiszę o tym
jakie są „magiczne” składniki eliksiru „Nowej Marki Kawy”.

Na wstępie zacytuję część odpowiedzi na zadane mi mailowo pytania na temat Własnej Marki Kawy.
Temat jest o tyle aktualny, ponieważ w ostatnich miesiącach wielu celebrytów wypuszcza na rynek produkty sygnowane logotypem własnej marki/nazwiska/pseudonimu lub właśnie nadając nowe marki, kreując nowy „brand” (np. lody i produkty EKIPA).
W ciągu 12 lat pracy na rynku kawowym pomagałem stworzyć kilka „brandów” kawowych, stąd pozwolę sobie na bazie własnego doświadczenia i kilku ukończonych szkół biznesowych, nakreślić na czym polega Sukces Nowej Marki Kawy.

Cześć Kamilu (imię zmienione),
Na wstępie ciekawy pomysł na nowy brand kawowy jako promocja Waszej społeczności.
Według mnie trzeba zacząć za Simonem Sinkiem od Dlaczego? itd
..
Mam tutaj na myśli jego książkę „Zaczynaj od Dlaczego”
Skrót głównej idei na filmie poniżej.

Zanim wystartujesz z własną marką zacznij od „Dlaczego”

Odpowiadam na Twoje pytania:

  1. Jak pakowana – czy można to obrandować pod nas bezpośrednio
    Tak, najprostsze i najtańsze obrandowanie to własna etykieta.
    Produkcja całego opakowania to już droższa sprawa zaczynająca się od kilkunastu tysięcy.

  2. Jak kształtują się ceny – rozliczasz per paczka czy przy dużym zakupie per tona lub inna miara 🙂
    Rozliczam per paczka plus oczywiście koszty przesyłki.
    Ceny jak w naszym sklepie: w zależności od ilości znaczące upusty od aktualnych cen w sklepie Kawa-Warszawa.pl.

  3. Jaki okres ważności ma zapakowany produkt
    Okres ważności w naszym przypadku zamieszczany jest na zgrzewie – rok od daty palenia.
    Aby kawa dla Klienta była dobra, jednym z kluczowych czynników jest termin palenia, który nie powinien w zasadzie przekraczać 3 miesięcy od daty zakupu. Więcej na ten temat
    >>Dlaczego kawa świeżo palona jest najlepsza.
  4. Czy to jest kawa mielona czy ziarna
    Ziarna, wysyłam Ci też tylko ziarna, ponieważ kawa mielona szybko wietrzeje.
    Można myśleć o kawie mielonej ale powinna być pakowana próżniowo, ale jest to droższy koszt konfekcji.
    Ważne aby kawa była powtarzalna, a jeśli ma być powtarzalna – powinien to być blend, w Waszym przypadku sugeruje skorzystać z jednej z naszych mieszanek. Więcej na ten temat >>Jak stworzyć idealną kawę – czytaj mieszankę kaw.

  5. Skąd sprowadzasz kawę?
    Brazylia, Kostaryka, Gwatemala, Indie, Tanzania, Uganda, Kenia, Tanzania, Meksyk, Salwador, Wyspy Karaibskie.

  6. Czy masz swój kanał dystrybucji, aby ewentualnie wesprzeć również nasz brand?
    Mam swoje kanały dystrybucji ale będę starał się namówić Was do nowych aby nie kanibalizować swojej marki.
    Jako producent Waszą kawę mogę zaprezentować w najbliższym czasie na targach na których wystawiam się z Gusto Cafe:
    >>FestiwalMarketingu.pl w dniach 13-14 września 2023

Jak widzisz, pytania od znajomego były niemal czysto techniczne, warto jednak rozpracować temat głębiej, o czym poniżej. Temat marki dla społeczności jest w toku, czekam na testy naszych kaw i odzew drugiej strony.

Wracamy do wstępu o którym pisałem o Simonie Sinku, czyli zasadniczych pytań związanych z każdym nowym biznesem.

Simon Sinek - Złoty krąg
Złoty Krąg Simona Sinka

Ciąg dalszy:
>>Własna Marka Kawy 2 – dla użytkowników którzy mają dostęp do Treści Premium
>>Własna Marka Kawy 3 – BEZPŁATNY artykuł
Zobacz też wpis >> Kawa Społecznościowa

Tutaj kupisz natychmiastowy >>dostęp do artykułów Premium

Ciekawy wpis >>Jak otworzyć kawiarnię?

Przeczytaj jak stworzyłem pierwszą na świecie kawę zaprojektowaną przez AI >>SuperPower.coffee

Dostęp Premium SuperPower

Życzę powodzenia z
Nową Marką Kawy!
#KrzysztofBarista Wacławek

#KrzysztofBarista Wacławek

Zamów Event z Baristą - link z reklamą
Scroll to Top